Produkty bankoweWebQuest dla uczniów klasy 3 i 4 technikum opracowany przez> Grzegorza Orzełowskiego |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Wprowadzenie | Zadania | Proces | Ewaluacja | Konkluzja | Źródła WprowadzenieWielu z Was korzysta lub będzie korzystać z usług bankowych. Zastanówcie się nad tym problemem, jakie korzyści przynosi nam posiadanie konta, zaciagniecie kredytu, założenie lokaty, inwestycje w papiery wartościowe. Jakie parametry sa istotne przy korzystaniu z kredytu, powierzeniu oszczedności, dokonywania przelewów itd. Zastanówmy sie nad tym problemem. ZadaniaWaszym zadaniem będzie zdobycie wiedzy, dotyczącej produktów bankowych, analiza ofert produktów finansowych w różnych bankach, a także dzielenie się wiedzą z kolegami i koleżankami w klasie Do najważniejszych produktów bankowych zaliczamy kredyty, depozyty i konto bankowe: Podzielicie się zatem na trzy grupy,a każda z nich zajmie się innym produktem. Poniżej podane są również parametry dotyczące kredytów,lokat i ROR-ów. I GRUPAkredytyoprocentowanie (stałe, zmienne), prowizja bankowa, zabezpieczenie kredytu,ubezpieczenie kredytu, koszty kredytu, rodzaje kredytów, WIBOR II GRUPAdepozyty (czyli lokaty)- oprocentowanie (stałe, zmienne),kapitalizacja odsetek (procent składany),efektywna stopa procentowa, WIBID III GRUPArachunek bankowyprzelewy, oprocentowanie, karta płatnicza, wypłaty w bankomatach, możliwość operacji przez internet, telefon, kredyt w rachunku osobistym Do waszych zadań należało będzie zgromadzenie wiadomości na dany temat, odwiedzenie pięciu banków i zdobycie informacji na temat oferowanych kredytów, depozytów , oraz warunków prowadzenia kont, informacje można zdobyć także poprzez internet. Następnie należy sporządzić krótkie sprawozdanie, a także prezentacje w Power Point i zaprezentować innym kolegom i koleżankom z klasy. Proces1. Wybierzcie lidera grupy, który będzie odpowiedzialny za efekt pracy grupy. 2. Zapoznajcie się z zadaniami w grupach, a następnie dokonajcie ich podziału. 3. Do zadań poszczególnych grup będzie należało: I GRUPAII GRUPAIII GRUPAEwaluacja
Skala ocenianiaMaksymalna ilość punktów możliwych do zdobycia przez jedną grupę wynosi 25 punktów. KonkluzjaWykonując WebQuest - produkty bankowe mieliście szanse zapoznać się z systemem bankowym, a przede wszystkim z ofert banków dotyczącą kredytów, depozytów , kont bankowych. Mogliście opanować takie pojecia jak stopa procentowa, efektywna stopa procentowa, koszt kredytu, WIBOR, WIBID, karta płatnicza, przelew i inne. Dokonaliście analizy kredytów, lokat i warunków prowadzenia ROR-ów. Wykonaliście prezentacje i krótkie sprawozdania z waszych dokonań i zaprezentowaliście je na forum klasy Możecie zatem odpowiedzieć na pytania: W jakim banku i jaki kredyt wybrać? Jaką lokatę i w jakim banku założyć? Gdzie zdecydować się otworzyć konto bankowe i na jakich warunkach? Źródła"Moje finanse"FMP,NBP, fundacja kronenberga "Podstawy przedsiębiorczości" OPERON 2005 internet:www.nbportal.pl,www.nbp.pl,www.money.pl Ostatnia modyfikacja Monday, February 04, 2008 21:17:01. Oparte na szablonie The WebQuest Page |