Produkty bankowe

WebQuest dla uczniów klasy 3 i 4 technikum

opracowany przez

Grzegorza Orzełowskiego

mój adres

Wprowadzenie | Zadania | Proces | Ewaluacja | Konkluzja | Źródła


Wprowadzenie

Wielu z Was korzysta lub będzie korzystać z usług bankowych. Zastanówcie się nad tym problemem, jakie korzyści przynosi nam posiadanie konta, zaciagniecie kredytu, założenie lokaty, inwestycje w papiery wartościowe.

Jakie parametry sa istotne przy korzystaniu z kredytu, powierzeniu oszczedności, dokonywania przelewów itd. Zastanówmy sie nad tym problemem.

Powrót do początku


Zadania

Waszym zadaniem będzie zdobycie wiedzy, dotyczącej produktów bankowych, analiza ofert produktów finansowych w różnych bankach, a także dzielenie się wiedzą z kolegami i koleżankami w klasie

Do najważniejszych produktów bankowych zaliczamy kredyty, depozyty i konto bankowe:

Podzielicie się zatem na trzy grupy,a każda z nich zajmie się innym produktem.

Poniżej podane są również parametry dotyczące kredytów,lokat i ROR-ów.

I GRUPA

kredyty

oprocentowanie (stałe, zmienne), prowizja bankowa, zabezpieczenie kredytu,ubezpieczenie kredytu, koszty kredytu, rodzaje kredytów, WIBOR

II GRUPA

depozyty (czyli lokaty)

- oprocentowanie (stałe, zmienne),kapitalizacja odsetek (procent składany),efektywna stopa procentowa, WIBID

III GRUPA

rachunek bankowy

przelewy, oprocentowanie, karta płatnicza, wypłaty w bankomatach, możliwość operacji przez internet, telefon, kredyt w rachunku osobistym

Do waszych zadań należało będzie zgromadzenie wiadomości na dany temat, odwiedzenie pięciu banków i zdobycie informacji na temat oferowanych kredytów, depozytów , oraz warunków prowadzenia kont, informacje można zdobyć także poprzez internet.

Następnie należy sporządzić krótkie sprawozdanie, a także prezentacje w Power Point i zaprezentować innym kolegom i koleżankom z klasy.

Powrót do początku


Proces

1. Wybierzcie lidera grupy, który będzie odpowiedzialny za efekt pracy grupy.

2. Zapoznajcie się z zadaniami w grupach, a następnie dokonajcie ich podziału.

3. Do zadań poszczególnych grup będzie należało:

I GRUPA

  • zgromadzenie wiedzy na temat kredytów
  • zapoznanie się z terminami oprocentowanie (stałe, zmienne), prowizja bankowa, zabezpieczenie kredytu,ubezpieczenie kredytu, koszty kredytu, rodzaje kredytów,WIBOR, które możecie znaleźć na stronie: http://www.nbportal.pl/pl/cw/prezentacje/filmiki/kredyty http://www.nbportal.pl/ http://www.nbp.pl/ http://www.money.pl/banki/
  • wizyta w 5 bankach i zdobycie informacji o ofertach kredytowych
  • porównanie i analiza warunków otrzymania kredytów
  • sporządzenie sprawozdania i prezentacji Power Point
  • zaprezentowanie na lekcji prezentacji wraz z komentarzem

    II GRUPA

  • zgromadzenie wiedzy na temat lokat
  • zapoznanie się z terminami oprocentowanie (stałe, zmienne),kapitalizacja odsetek (procent składany),efektywna stopa procentowa, WIBID, które możecie znaleźć na stronie: http://www.nbportal.pl/pl/cw/prezentacje/filmiki/st_procentowe http://www.nbportal.pl/ http://www.nbp.pl/ http://www.money.pl/banki/
  • wizyta w 5 bankach i zdobycie informacji o depozytach (lokatach)
  • porównanie i analiza warunków zakładania lokat
  • sporządzenie sprawozdania i prezentacji Power Point
  • zaprezentowanie na lekcji prezentacji wraz z komentarzem

    III GRUPA

  • zgromadzenie wiedzy na temat kont bankowych
  • zapoznanie się z terminami przelewy, oprocentowanie, karta płatnicza, wypłaty w bankomatach, możliwość operacji przez internet, telefon, kredyt w rachunku osobistym, które możecie znaleźć na stronie: http://www.nbportal.pl/pl/cw/prezentacje/filmiki/system_platniczy http://www.nbportal.pl/ http://www.nbp.pl/ http://www.money.pl/banki/
  • wizyta w 5 bankach i zdobycie informacji o kontach bankowych
  • porównanie i analiza warunków otwierania ROR-ów
  • sporządzenie sprawozdania i prezentacji Power Point
  • zaprezentowanie na lekcji prezentacji wraz z komentarzem

    Powrót do początku


    Ewaluacja

    Zadanie

    słabo

    dobrze

    bardzo dobrze

    Punktacja

    Zgromadzenie wiedzy z różnych źródeł

    ubogie i nieuporządkowene informacje

    wystaczająca ilość informacji i wiedzy, uporządkowana w logiczny sposób

    obszernie, logicznie i poprawnie merytorycznie informacje, ciekawie przedstawione

     1-5

    Zdobycie informacji w bankach

    brak informacji lub informacje niewystraczające

    informacje dotyczące poszczególnych produktów zasadniczo pełne i wystarczające

    wszystkie informacje z 5 banków, pełne,wyczerpujące zagadnienie, bardzo dobrze opisane

     1-5

    Porównanie i analiza warunków korzystania z usług bankowych

    brak porównania i analizy lub analiza błędnie przeprowadzona

    porównanie i analiza produktu bankowego przeprowadzona zasadniczo prawidłowo

    analiza produktu bankowego przeprowadzona bardzo dobrze dla wszystkich pięciu banków

     1-5

    Sporządzenie sprawozdania i prezentacji Power Point

    brak sprawozdania i prezentacji lub efekty pracy bardzo skąpe

    sprawozdanie i prezentacja wykonane merytorycznie prawidłowo

    sprawozdanie i prezentacja obszerne, bardzo dobrze wykonane

     1-5

    Zaprezentowanie na forum klasy prezentacji

    brak prezentacji lub prezentacja słabo przeprowadzona

    prezentacja dobrze wykonana

    znakomite wykonanie i przeprowadzenie prezentacji

     1-5

    Skala oceniania

    Maksymalna ilość punktów możliwych do zdobycia przez jedną grupę wynosi 25 punktów.

  • 0-10 niedostateczny
  • 11-13 dopuszczający
  • 14-19 dostateczny
  • 20-23 dobry
  • 24-25 bardzo dobry

    Powrót do początku


    Konkluzja

    Wykonując WebQuest - produkty bankowe mieliście szanse zapoznać się z systemem bankowym, a przede wszystkim z ofert banków dotyczącą kredytów, depozytów , kont bankowych.

    Mogliście opanować takie pojecia jak stopa procentowa, efektywna stopa procentowa, koszt kredytu, WIBOR, WIBID, karta płatnicza, przelew i inne.

    Dokonaliście analizy kredytów, lokat i warunków prowadzenia ROR-ów.

    Wykonaliście prezentacje i krótkie sprawozdania z waszych dokonań i zaprezentowaliście je na forum klasy

    Możecie zatem odpowiedzieć na pytania:

    W jakim banku i jaki kredyt wybrać?

    Jaką lokatę i w jakim banku założyć?

    Gdzie zdecydować się otworzyć konto bankowe i na jakich warunkach?

    Powrót do początku


    Źródła

    "Moje finanse"FMP,NBP, fundacja kronenberga

    "Podstawy przedsiębiorczości" OPERON 2005

    internet:www.nbportal.pl,www.nbp.pl,www.money.pl

    Powrót do początku


    Ostatnia modyfikacja Monday, February 04, 2008 21:17:01. Oparte na szablonie The WebQuest Page